Se spune ca in India ai doar doua optiuni: fie te cazezi la un hotel bun (adica 4-5 stele), recomandat de tour-operatori sau agentii de turism, fie esti tolerant cu ce gasesti, nu te temi de „colegi” de camera si folosesti prosopul adus de acasa.
Mai jos, am facut o scurta prezentare a hotelurilor in care am stat si ale caror servicii le-am testat.
Sunt diferite, trebuie sa stiti ca in unele orase pur si simplu agentia de turism nu are prea multe optiuni sa va recomande si aleg ce este mai bun din ce exista, dar in altele hotelurile sunt absolut de top!
Ceea ce au in comun, indiferent de anul inaugurarii, stilul sau confortul camerei sunt serviciile si felul in care angajatii se comporta cu oaspetii. Cu o singura exceptie care vreau sa cred ca a fost de la bariera de limbaj si pana la urma s-a rezolvat, nu a existat sa nu se poata ceva, iar noi avem cereri speciale dat fiind ca suntem pe drum tot timpul.
Peste tot am primit mai mult decat ne asteptam si avut senzatia ca este suficient numai sa gandim ca vrem ceva si sa prindem privirea unui angajat pentru ca ajutorul sa vina prompt si cu zambetul pe buze. Indienii cu care am interactionat in aceste hoteluri au serviciile de calitate superioara in sange si o amabilitate nativa.
1. RESIDENCY TOWER, Chennai
Prima impresie, prima cazare in India. Un hotel inalt, cu vegetatie tropicala la baza.
O parte laterala trece printr-un mic proces de renovare, dar fatada este gata si arata foarte primitor cu nuantele palide de bejuri si oranj stins.
Dupa cum aveam sa aflam, aproape toate hotelurile au masuri stricte de siguranta si de fiecare data a trebuit sa trecem prin detectorul de …. (nu sunt sigura ce anume detecteaza, ca a tiuit de fiecare data) si sa ne lasam geanta sau rucsacul pe banda la scanat.
Apoi deabia am putut pasi in lobby-ul pe doua etaje, gandit si amenajat ca o piateta europeana, dar cu palmieri pe post de spatiu verde.
Nimic de reprosat in camerele spatioase, toate accesoriile la indemana, toate facilitatiile de care am fi putut avea nevoie la un telefon distanta.
Noi am descoperit doar doua din cele trei restaurate, unul situat la ultimul etaj (The Crown), cu tinuta de seara obligatorie (adica fara pantalon scurt) cu o priveliste panoramica aspura orasului si unul mai permisiv cu tinuta, amplasat la parter. Acesta din urma amenajat ca un pub englezesc de pe o straduta londoneza este faimos si recomandat de Lonely Planet. Bufetul este o poveste indiana nesfarsita, iar optiunile a la carte ofera de la preparate locale la cele europene sau chinezesti.
O prima cazare in mare stil, care sa ne faca acomodarea in India foarte usoara.
Localizare: central amplasat, in districtul comercial si de cumparaturi, la 45 de minute de Aeroportul International Chennai.
Camere: frumos mobilate si impartite in Club, Delux, Stadard si Suite, toate cu aer conditionat si intreaga gama de acesorii si dotari.
Servicii si facilitati: trei restaurante, bar, room-service, Internet atat in camera cat si in zonele publice, SPA, piscina in aer liber si centru pentru fitness, sali de conferinte/evenimente, WiFi, birou de turism si salon de frumusete.
2. HOTEL SANGAM, Madurai
Orasul asta este atat de aglomerat cu valuri de pelerini si turisti, incat seara, cu energia terminata, fie nici nu mai conteaza unde stai, fie dimpotriva, conteaza prea mult. E cumva un paradox, pentru ca in Madurai nu par a fi foarte multe optiuni de cazare care sa poata fi recomandate, ca agentie de turism. Daca sunt 10 cu review-uri bune si foarte bune.
Marturisesc ca noi am facut parte din prima categorie, dar asta pentru ca stiam unde o sa stam: la unul dintre hotelurile decente de 3* din lantul Sangam.
Nu am apucat sa vedem decat camera noastra standard, ca peste tot, cu o suprafata mai mult decat necesara, cu mobilier mai vechiut, pe care timpul nu l-a iertat, dar acest lucru nici nu a contat cand oamenii s-au prezentat cu mancarea solicitata la room service.
Dimineata am avut timp doar sa luam micul dejun pe fuga si sa plecam atat de in graba ca am uitat sa platim room service-ul.
Am sunat ulterior sa le spunem si sa platim la hotelul din acelasi lant in Trichy, dar oamenii au zis ca e „din partea casei”. Ne-am simtit tare ciudat si am intrebat de doua ori daca sunt siguri, ca am cam mancat, nu gluma! Siguri!
Cum o veni asta?!
Localizare: in partea de nord a orasului, intr-o zona mai linistita, la aprox. 15 km de aeroport si 5 de statia de tren
Camere: Executive rooms, standard rooms, deluxe rooms si suites, kit de toaleta, minibar si fier de calcat la cerere. Cred ca am avut si WiFi.
Servicii si facilitati: destul de bine pus la punct pentru gama mid-range careia i se adreseaza. Hotelul are o mica piscina, ziarul de dimineata „servit” la micul dejun, restaurannt, sala de banchet, room service, gradina, magazine si chiar serviciu de lustruire de pantofi.
3. HOTEL SANGAM, Trichy
Fratele mai mare si nou renovat al hotelului Sangnam din Madurai ne-a primit cu un portar rupt din secolul trecut, cu mustati supra-dimensionate si atitudine pe masura. Zambetul larg si amabilitatea, la locul lor.
Hotelul arata foarte bine, chiar am intrebat daca este nou, la care gazda noastra ne-a raspuns ca nu, ca a implinit 40 de ani.
Nici aici nu am apucat sa ne facem comozi, pentru ca am stat doar o noapte, dar sederea a fost una dintre cele mai placute. Desi camerele sunt decorate in acelasi stil ca si in Madurai, mobilierul este mai nou si mai fatos.
Am avut ocazia sa testam tot la room service doua specialitati indiene, pe care la final am aflat ca sunt din partea casei. Atata generozitate la rand nu cred ca am mai experimentat niciodata!
Pe scurt, o alegere foarte nimerita Sangam si un lant de hoteluri accesibile cu servicii de buna calitate.
Localizare: hotelul este amplasat central, pe una din marile artere ale orasului. In apropiere este un centru comercial si o parte dintre obiectivele principale pentru vizitare sunt la 10 minute de mers cu masina prin oras.
Camere: 90 de camere, impartite in 6 tipuri (standard, executive, deluxe, family, suite si presidential)
Toate facilitatile de baza sunt incluse inca de la varianta standard, ideala pentru cei ca noi care petrec doar o noapte.
Servici si facilitati: piscina generoasa pentru un hotel de oras, 6 sali de conferinte, 3 restaurante, magazin, schimb valutar si WiFi.
4. GRANDE BAY RESORT, Mamalipuram
“Va vine sa credeti ca asa arata un hotel in India?” Oaspetii faceau video chat cu prietenii lor de acasa si le aratau locul umbland cu ipadul prin resort.
Si noi am fost impresionati ca la malul marii, in Mamalipuram, dupa ce parasesti strada aglomerata, intri intr-un astfel de loc, cu o receptie si un hol de primire mare cat un teren de baschet.
Dupa ce ne-am ingaduit cateva ore de relas, timp in care ne-am mutat din camera in gradinita privata din spate si de acolo pe terasa din fata, numai pentru a testa si canapelele semicirculare din jurul piscinei, am zis ca ne-am rasfatat destul si am vrea sa il cunoastem pe manager pentru a afla mai multe despre acest loc.
Mr. Samuel T. Rajan mi-a amintit de Dragos Anastasiu: datele lui de contact sunt publice, atentia lui la detalii este incredibila si este adeptul formarii oamenilor in spiritul serviciilor de excelenta.
Intuisem acest lucru de la primire si ni s-a confirmat apoi la masa, dupa cum o sa vedeti.
Grande Bay Resort este un hotel-boutique nou deschis, in decembrie 2013. Inainte era doar restaurantul, care intr-adevar, este o clasa peste toate cele testate de noi in India din punct de vedere al serviciilor si al diversitatii preparatelor.
De aceea are un nume cunoscut pe plan local: L’attitude 49. Servesc de la preparate din peste si fructe de mare, pana la specialitati caraibiene, europene sau din Asia de Sud-Est. Iar daca vrei ceva ce nu au in meniu – eu am vrut niste cartofi copti, ca mi-era tare dor de ei – se rezolva fara probleme. Calitatea mancarii este una dintre preocuparile lor principale, au chiar si mica lor gradina de legume!
Ambianta iarasi este una foarte chic, atat in zona de interior cat si pe terasa de unede se vede tot resort-ul si marea.
Hotelul a crescut asadar in jurul restaurantului si are un mare avantaj ca este compact, cele 43 de camere sunt dispuse pe doua randuri, flancand piscina. Personalul are timp sa socializeze cu oaspetii si sa ceara feedback in timp real.
Francezii sunt cei mai obisnuiti clienti straini, urmati de germani si englezi. Nici indienii nu ocolesc hotelul, cat am stat noi am vazut cel putin o familie numeroasa.
Camerele si conceptul in general apartin nu unui designer, ci unui regizor creativ care a tratat fiecare spatiu intr-un mod aparte.
Am vazut toate tipurile de camere, de la studio-ul galben in care am stat noi, pana la duplex si chalet.
Se subintelege ca sunt absolut puse la punct, cel putin cu toate facilitatile asteptate, daca nu si depasite.
Au si un mic centru SPA, cu doua camere foarte modern amenajate si cred ca ar fi fost o placere sa descoperim procedurile cu care se mandresc, daca am fi avut mai mult timp la dispozitie.
Totul este tratat anti-coroziune, fiind la malul marii si au propria statie de epurare a apei.
Am trecut pe langa ea in drumul spre plaja. Nu e chiar ca in povesti, trebuie sa tai un teren viran pe o cararuie batuta, printre arbusti plini de ciori (sunt sfinte in India, asa ca nu numai ca sunt acceptate, ci si hranite), dar plaja semi-pustie rasplateste efortul din plin.
In dreapta, la o oarecare distanta sunt barcile de pescari si Templu de pe Stanca, una dintre principalele atractii din Mamalipuram.
Cred ca este o idee foarte buna pentru cei care fac un tur in sudul Indiei sa isi ingaduie cateva zile de rasfat la Grande Bay Resort si sa faca excursii de o zi spre obiectivele turistice apropiate: Chennai, Kanchipuran si Pondicherry, iar dupa-amiaza sa se relaxeze departe de agitatia oraselor din India (care, va rog sa ne credeti pe cuvant, va pot solicita serios), la malul marii.
Localizare: la 15 minute de centrul orasului Mamalipuram (sau Mahabalipuram), pe Kovalam Road, departe de agitatie.
200 metri pana la plaja
Chennai International Airport este la aprox. 56 km
Pazhavanthangal Railway Station la aprox. 60 km
Camere: toate tipurile sunt meticulos aranjate si pregatite de oaspeti, fie ca sunt studiouri, duplexuri sau tip chalet.
Accesul la Internet cred ca in unele cazuri este cu plata, in altele este gratuit.
Servicii si facilitati: centru de surf, (ceea ce este o particularitate aici, mai ales ca managerul scolii este un fost campion), excursii optionale pentru a vedea crocodilii (sambata seara daca imi aduc bine aminte), servicii tip business (ziar, transport la cerere, parcare), centru SPA, piscina si restaurantul L’attitude 49 cu bucataria sa internationala.
Despre turul nostru prin Tamil Nadu am povestit aici: https://www.unanhaihui.ro/templele-din-tamil-nadu-jurnal-de-bord/
5. BENZZ PARK, Chennai
Ne-am luat „la revedere” de la India din acest hotel.
Daca holul de intrare arata ca cel al unui palat, ceea ce pentru un hotel de 3 stele este ceva, mobilierul din camera noastra avea nevoie de cateva imbunatatiri. Le-am trecut cu vedere fiind vorba de o singura noapte si mai ales ca m-a multumit pe deplin spatiul dedicat cititului din dreptul ferestrei.
Experienta a fost completata de platoul cu piscoturi si fursecuri pe care ni l-au adus membri personalului.
Localizare: in centrul orasului, in apropiere de centre comerciale si de restaurante, la cca 30 de minute de aeroport, daca traficul e moderat. Sunt 15 km pana la aeroport si 8 pana la statia de tren.
Camere: 64 in total, impartite in executive, deluxe si suite, cu acces la Internet prin WiFi si dotarile standard cu care ne-am obisnuit deja.
Servicii si facilitati: room service, un restaurant, un bar si o cafenea denumite cu nume de marci de masini (Porsche, Lexus si Ferrari), sala de fitness, business center, trei sali de conferinte si una de banchet, cu acelasi tipuri de denumiri din zona auto.
La cerere, hotelul cheama un florar pentru a va decora camera!
Pentru a prinde ofertele speciale si pentru a le combina in pachete turistice, colegii de la TUI TravelCenter va stau la dispozitie.
Pentru sudul Indiei, chiar pregatim un program special!
La final, se cuvine sa le multumim partenerilor locali TUI pentru recomandarile facute in materie de cazari. Cunosc „produsul” si acesta a fost unul dintre motivele pentru care ne-am simtit grozav pe tot parcursul turului.
Despre hotelurile din Kerala si Karnataka am scris aici: https://www.unanhaihui.ro/hoteluri-kerala-si-karnataka/