Inca de cand am pus prima oara piciorul in Lombok am remarcat-o.
In lumina puternica a pranzului, intre vreo 100 de barci trade intr-un golfulet la nord de Senggigi, una singura ne lua ochii si nu-i mai lasa sa plece. Lemnul lacuit reflecta soarele in toata directiile, si asa mi-a prins privirea, apoi m-a hipnotizat instant. Intai cu formele unduitoare, dar ferme ca ale unei masini de curse, apoi cu textura si culorile de corabie veche, dar mai ales cu lipsa oricaror detalii si briz-briz-uri nenecesare, ce ii dadeau siguranta si tupeu. De departe cea mai “sexy” ambarcatiune pe care am vazut-o vreodata.
Ce cu ea? De unde vine? A cui e?
“E un yacht, ne spune Tharik, al unor straini, care organizeaza evenimente odata la cateva zile”, dar mai multe detalii nu stie.
Nici nu banuiam in acele momente ca aceasta era barca la bordul careia urma sa petrecem jumatate de zi, navigand printre insulitele din jurul Lombok-ului.
Sa facem cunostinta
Ea este Dragoon 130.
Nu e un nume foarte romantic dar, cand ii dai tarcoale in barcuta care te aduce de pe mal, iti dai seama ca nici nu are nevoie de gaselnite de marketing prea siropoase. E splendida din orice punct ai privi-o si la cei 40 de metri lungime, 10 latime, totul lemn de tec lacuit sau negru, e imposibil sa nu te impresioneze. Mai ales de la nivelul apei, si mai ales cand se leagana pe valuri cu atata gratie. Nu e de mirare ca proiectul a aparut in toate revistele de Yachting din lume.
“Please sir, welcome aboard!”, ma trezeste din reverie barcagiul care in sfarsit reuseste sa negocieze alaturarea dintre barca noastra micuta si subiectul viselor mele cu ochii deschisi. Tonul spune de fapt “Grabeste-te, ca sunt valuri mari si nu stiu cat pot sa mai tin de funia asta”. Din 3 pasi mari suntem sus si descoperim o alta lume.
Lemnul e in continuare prezent insa cu alt scop. Sa indemne la huzureala si relaxare. Exista din belsug perne pentru tolaneala, mese si fotolii confortabile, totul amenajat cu bun gust, in jurul unui pupitru de DJ si al unui sistem de sunet Bose care se intinde in tot vasul.
Si ce e cel mai frumos, avem totul la dispozitie doar pentru noi pentru jumatate de ora, pentru ca restul petrecaretilor vin din insula vecina.
Asa ca apucam sa exploram pe indelete si interiorul. Prima impresie este ca ambarcatiunea pare mult mai mare decat ai crede. Si e normal pentru ca pana la urma 40 pe 10 metri inseamna o gramada de spatiu, chiar daca nu este perfect dreptunghiular.
Cu atat mai mult cu cat ai la dispozitie doua “etaje” si un “subsol”.
Cel de interior este rezervat pentru un bar/restaurant incapator si un mic cinema. Iar la “subsol”, desi jumatate de spatiu este ocupat de motoare si spatii de depozitare, tot mai ramane loc pentru 6 cabine cochete de 2 locuri fiecare.
“Voi nu organizati doar petreceri aici, nu?” o intreb direct pe Gita, care ne serveste drept gazda si ghid pana la venirea adevaratilor amfitrioni din insula vecina. Si vine la fix, pentru ca exact despre asta voia sa ne povesteasca.
Vasul se inchiriaza la cerere pentru orice fel de eveniment.
In mod normal se pot imbarca 100 de persoane fara probleme dar, pentru cei cu dare de mana se pot organiza nunti, petreceri private sau pur si simplu inchiria in sistem all-inclusive si sa te plimbi cu amicii pe unde te duce capul. Iar daca n-ai idei, exista cateva croaziere tematice din care poti alege. Primesti echipaj – de la capitan si navigator pana la agenti de securitate, salvamar, curatenie, bucatar si chiar DJ – plus o aprovizionare completa si te plimbi unde ti se pare interesant prin insulele Indoneziei. Culmea este ca nu e atat de piperat pe cat te-ai astepta desi au trecut pe aici oaspeti de seama. Al caror nume insa nu il vom afla niciodata pentru ca nu se face asa ceva.
Party time sau “chill sunset cruise”?
In functie de ziua saptamanii, pe Dragoon au loc diverse tipuri de evenimente, mai animate sau mai relaxante. Dupa cum urma sa aflam, pentru noi se devansase programul si azi urma sa fie party!
Am ajuns in raza Gili Trawagan si primul grup de 40 de petrecareti se apropie de barca. N-avem inca voie sa dam drumul la muzica tare – pentru ca e ora rugaciunii in insula musulmana – si nu se face sa acoperi chemarea la rugaciune, dar e ok, turistii, in majoritatea australieni, fac ei suficienta harmalaie.
Se aleg locuri, prin fata noastra defileaza nenumarate frapiere cu spirtoase fine – la bar gasesti orice indiferent de cat de pretentioasa este papila gustativa – si ceva bauturi energizante. Oamenii sunt pusi pe petrecut si dupa inca un grup imbarcat suntem full. Plecam in timp ce DJ-ii ne lasa sa ne “inveselim” bahic si sa ne obisnuim cu leganatul barcii pe ceva muzica lounge.
Moment ideal ca sa ii cunoastem mai bine pe cei doi italieni – stiam noi ca e un motiv pentru bunul gust al amenajarilor! – Sergio, arhitectul si designerul intregului proiect si Francesco, managerul antreprizei si amfitrionul tuturor petrecerilor. Si sa ne convingem, inca odata, ca visele pot deveni realitate.
O poveste frumoasa
Povestea lor incepe in urma cu 5 ani cand 3 prieteni italieni – Sergio si Francesco fiind doi dintre ei – au plecat sa descopere Asia la pas. Nu cu vreun scop precis, ci doar plictisiti de Europa; au cautat locuri mai putin batute si drumul lor i-a dus in Sumatra unde au vazut o barca trasa pe mal. Un vechi vas cargo ca multe altele in zona, dar cu o forma si detalii unice. Aveau sa invete ca este specific Indoneziei si se construieste in aceasta configuratie doar in insula Sulawesi dupa “retete” si tehnici vechi de sute de ani.
Le-au ramas in minte locurile, oamenii si mai ales barca,
si asa s-a nascut un vis, de genul “ce-ar fi daca …”.
Doar un vis, dar se spune ca daca un vis se naste in sufletul potrivit isi gaseste singur variante sa iasa la lumina. Asa se face ca peste un an, cand unul dintre ei a primit o mostenire, a ales, in locul unei vieti de huzur in Europa, sa se intoarca aici. A cumparat vasul si l-au reconditionat si modificat dupa planuri proprii fara sa faca rabat la nimic.
Din spusele lor, ideea nu e noua. Mai exista party-boat-uri in Ibiza si California, le-au vazut pe toate si au vrut sa faca ceva mai mult. Le-a luat peste doi ani, au cheltuit aproape tot in acest proces insa ce au lansat la apa in 2013 intrece si cele mai frumoase inchipuiri ale lor. Iar cand tripadvisor spune ca esti cel mai tare party boat din lume si designeri de haine vestiti din Asia isi fac aici petreceri private, stii sigur ca nu e doar in mintea ta.
“A fost greu?” ii intreb cu zambetul pe buze stiind sigur ca da. E greu sa gasesti materiale bune si de obicei trebuie sa le importi si e greu sa convingi meseriasii Indonezieni sa faca ceea ce tu visezi si ei n-au mai vazut niciodata. Dar cel mai greu e, ne spune Francesco, sa gasesti angajati seriosi si profesionisti. Din 2013 pana acum a tot triat la ei, uneori cu dureri de cap serioase. Dar in sfarsit e multumit. Baga mana in foc pentru toti membri staff-ului si poate avea incredere in ei pentru ca au dovedit ca o merita. La aproape 4 ani de la demararea proiectului poate in sfarsit sa se relaxeze pentru ca a pus pe picioare ceva asa cum iti doreste.
“Si ce urmeaza? Inca o barca? Poate ceva pe insula?”
Nimic din toate astea. Acum are incredere ca ofera un produs si servicii de nota 10 si vrea sa afle toata lumea de ele. Ii plac romanii, are cativa prieteni care il mai viziteaza din cand in cand, si m-a rugat sa va invit, cand treceti prin Gili-uri sa veniti sa petreceti cu el.
Pauza de lansat inhibitii la apa
Dar suficienta vorbarie. Printre rasete, clichet de pahare si povesti vasul a navigat pe nesimtite pana in apropierea Lombok-ului. Muzica s-a mai inviorat dar, cu mici exceptii, grupurile isi vad de treaba cu propria frapiera. Moment ideal pentru a lasa orice urma de control deoparte.
Francesco ia microfonul si ne anunta ca acest loc este special ales pentru … concurs de sarituri. Pe platforma de pe cea mai inalta punte toti invitatii sunt rugati sa se lanseze in cascadorii spectaculoase, in functie de dispozitie si puteri. Cei zece metri inaltime permit orice fel de giumblusucuri, apa e calda si curata, asa ca jos textilele de prisos si la balaceala.
Atat ne trebuie. Urmeaza o ora de haos organizat in care fiecare se da in stamba in functie de calitatile de saritor de la trambulina si de cantitatea de alcool consumata. Agentii de securitate si salvamarii organizeaza totul extrem de finut, fara sa intervina, oprind doar din cand in cand un musteriu cand locul de aterizare e prea aglomerat.
Cativa australieni fac sarituri de concurs, altii zic doar merci ca si-au facut curaj sa se lanseze si amerizeaza in pozitii caraghioase, in timp ce fetele se tin de mana si sar cate 4-5 odata pe principiul una pentru toate si toate pentru una. E haios, insa ce conteaza cel mai mult, in momentul in care o luam din loc distractia nu se opreste pentru ca inhibitiile au disparut. Textilele nu mai revin la loc, prieteniile inchegate ad-hoc se muta pe ringul de dans si toata lumea e in mare verva. Exact la timp pentru ca soarele incepe sa apuna in spatele lui Agung, cel mai mare vulcan din Bali.
Ce a urmat nu mai poate fi povestit.
Nu ca ar fi ceva deochiat, de altfel intreaga petrecere a fost extrem de respectabila si fara niciun fel de evenimente cu gust indoielnic, doar ca petrecerile reusite nu se povestesc se traiesc. E frumos sa dansezi pe muzica buna in culorile rosiatice si decorul de vis ale apusului Balinez dar nu se poate explica. Asa ca imi ramane doar de facut o invitatie ca atunci cand treceti prin Bali sau Gili-uri sa dati un ochi si o incercare la Dragoon 130 Party Boat. Daca ati ajuns in zona prin TUI, puteti include distractia in pachet sau sa intrebati direct la partenerii nostri locali, Destination Services.
Epilog
Am ajuns inapoi in port, pe intuneric, undeva dupa 8.
Majoritatea australienilor erau convinsi ca vor reveni si peste doua zile la urmatoarea tura, sau cel putin asta am inteles, pentru ca a merge noaptea pe valuri mari cu 40 de pustani “inveseliti” bine e un haos de nedescris.
In mod normal nu aveam ce sa caut cu ei in barca, noi stand in alta insula, dar fiind singura dintre cele 3 Gili-uri cu bancomate am zis fac o minune si sa scot repede niste bani intre tura 1 si tura 2 de lasat petrecareti pe uscat. O idee nu tocmai fericita, desi la momentul respectiv parea geniala. Mi-a luat 30 de minute sa gasesc un ATM potrivit si cand am ajuns la mal era deja prea tarziu. Se debarcasera toti si barca visurilor mele o luase deja din loc.
Panica insa a fost de scurta durata, si fix cand ma infiintasem in varful unei barci localnice, dispus sa platesc oricat sa ajung inapoi la Anca, cineva ma striga pe plaja cautandu-ma cu lanterna. Ea se prinsese deja ca lipsesc si ii convinsese sa lanseze propria barca la apa special ca sa ma recupereze.
Nu v-as fi povestit toate astea, dar negocierea apropierii de Dragoon pe intuneric si valuri mari m-a convins ca vreau si eu o barca a mea. Iar drumul pe intuneric pana in insulita noastra, cu muzica in surdina, mi-a intarit convingerea (si a fost atat de romantic incat am convins-o cu usurinta si pe Anca). Asa ca de fapt voiam sa va spun doar sa nu va mirati cand va invitam la noi pe barca.
Iar daca va mirati, experimentati o petrecere pe Dragoon si discutam dupa.
Informatii si sfaturi utile:
- accesul la tururile Dragoon 130 se face doar pe baza de rezervare. Exista tururi pentru petrecareti sau de relaxare pentru a te bucura de mare si apusul soarelui. Majoritatea tururilor pleaca din Gili T;
- ambarcatiunea se poate inchiria cu totul pentru evenimente de orice fel, mai ales ca are si cele 6 cabine;
- pentru informatii si preturi puteti vizita www.dragoon130.com sau biroul lor de la fata locului, dar rezervarile sunt in limita locurilor disponibile, pentru ca echipa de management a ambarcatiunii prefera sa lucreze cu agentiile de turism. Printre ele, reprezentantul TUI local, Destination Services Indonesia. Asa ca, daca sunteti clienti TUI TravelCenter, aveti avantajul accesului la toate informatiile necesare si rezervarea deja facuta, atunci cand cumparati pachetul. Veti avea parte de tot ce trebuie, incepand cu transferuri ghidate pana la portul de imbarcare, pentru o experienta fara batai de cap.
- poate va inchipuiti ca e inaccesibil de scump, insa anul acesta cel putin, pachetul Sunset Cruise costa 35 USD/pers. si include o bautura de bun venit si fructe.
- cascadoria de la final, oricat de romantica ar parea, nu o nerecomandam. Faptul ca m-am putut intoarce la barca a fost o potrivire norocoasa a evenimentelor dublata de profesionalismul celor de pe Dragoon. Nu incercati asa ceva.
- pentru cele cateva ore de stat pe barca, aveti nevoie doar de crema de soare, costum de baie si o palarie sau sapca. Si, desigur, voie buna si chef de dans sau facut noi prieteni.
Pe unde am mai ajuns, ce am vazut si ce am experimentat in Indonezia:
- Trei Gili-uri (mic insulite), fiecare cu specificul ei.
- Surf in Bali;
- Efectul Eat, pray, love in Ubud;
- Templele si cultura balineza;
- Plajele din Bali;
- Libertatea din Lombok;
- Inauntrul vulcanilor din Java;
- Cele mai spectaculoase temple din Indonezia: Borobudur si Prambanan;
- Yogyakarta si sultanii sai.