In ultimul an am zburat de 31 de ori. Am petrecut in aer aproape 100 de ore si am strabatut peste 60.000 de kilometri, suficient cat sa incojuram pamantul o data si jumatate. Dar, desi avantajele sunt evidente, nu e mijlocul nostru de transport preferat.
Si de fapt de ce ar fi? De multe ori nu e foarte confortabil, se desfasoara dupa o procedura care, odata ce te obisnuiesti cu ea, devine plictisitoare, interactiunea este aproape zero si, cu rare exceptii nici de privelisti nu te bucuri prea tare. Nu e nimic memorabil in a zbura si orele petrecute in aer s-au trasformat repede intr-un amalgam de franturi de amintiri din care ies in evidenta mai ales cele care ne-au dat emotii: zguduiturile de la golurile de aer (din fericire doar 2-3) si lipsa unui bagaj la sosirea in Cambodia (din fericire rezolvata prompt in doar 24 de ore).
La capitolul experiente memorabile puteam numi, pana acum o saptamana, doar doua.
Zborul din Frankfurt in Punta Cana cu cei de la CONDOR si cel din Lima in Buenos Aires cu LAN. Au fost probabil singurele despre care putem spune sincer ca au fost o experienta placuta si confortabila. Dar asta pana acum o saptamana, cand am zburat pentru prima data cu Emirates. Drumul din Dubai in Mauritius a fost superb si, daca vi se pare ca aceasta poveste este de fapt o reclama fara perdea, e posibil sa aveti dreptate. Dar pur si simplu nu ma pot abtine sa nu o spun.
Sri Lanka – Mauritius, via Dubai
In mod normal, ca niste calatori atenti la buget, nu am avut ocazia prea des sa vedem in comparatoarele de preturi o oferta Emirates. Criteriile noastre de cautare axate pe pret trimiteau aceasta linie aeriana la coada listei de fiecare data. Nu insa si pe ruta Colombo – Mauritius, unde din lipsa de clienti companiile low cost nu se inghesuie.
Asa se face ca oricat am dat din taste cea mai buna varianta pentru noi implica 10 ore de zbor si o escala de o noapte in Dubai. Am ales-o bombanind in gand, dar fericiti ca macar de data asta nu va trebui sa negociem greutatea la check-in.
E o activitate cu care ne-am obisnuit in Asia si ne-a urmarit in toate aeroporturile.
Motivul principal: companiile aeriene care pun accent pe pret nu accepta decat contra-cost mai mult de 20 de kilograme bagaj de cala si rucsacii nostri s-au ingrasat pe drum cu vreo 5 peste limita. De cateva ori am trecut cu ei asa, dar de cele mai multe ori a trebuit sa migram continutul catre micul rucsac acceptat in carlinga. Desi nu poate avea mai mult de 5-7 kilograme ale noastre au fost deseori duble ca greutate, noroc ca nu le cantareste nimeni.
De data asta insa nu era cazul si am trecut usori ca niste fluturasi spre poarta de imbarcare. Iar aici o noua surpriza: balamucul traditional in care toata lumea se indreapta cat mai rapid catre avion doar pentru a crea un blocaj pe culoar lipsea cu desavarsire. Cred ca se datoreaza unei organizari aparte – imbarcarea pe segmente – si mai ales a respectarii acestei proceduri. Avioanele Emirates nu sunt burdusite cu scaune pana la maximul admis, ceea ce inseama ca – miracol! slavit fie cel care a facut petrolul ieftin in golf! – avem in sfarsit dupa mult timp loc suficient de picioare.
Dupa zeci de zboruri in care am stat ingramaditi ca intr-un autobuz bucurestean, in sfarsit am putut sa ne destindem. Si credeti-ne, fericire mai mare nu exista atunci cand esti obligat sa stai in aceeasi pozitie cateva ore bune.
4 ore in Dubai
Escala in Emiratele Arabe Unite a fost si ea parte din frumusetea acestui drum. E adevarat ca am iesit din aeroport pe la 10 seara si a doua zi la 6 urma sa o luam din loc spre Mauritius, dar nu am rezistat tentatiei de a da o fuga prin oras. Mai ales ca de ceva vreme turistii romani primesc viza automat si gratis la sosire pentru cel putin 3 zile.
Tot ce am putut face in timpul asta a fost sa ne gasim hotelul – usor accesibil in doar jumatate de ora cu metroul ce porneste din aeroport – sa ne cazam si, cu acelasi metrou, sa ne indreptam spre cea mai vestita cladire a Dubaiului, Burj Khalifa.
E usor de gasit – exista o statie cu exact acest nume – dar ceva mai complicat de orientat prin culoarul suspendat si mall-ul gigantic de langa. Cu ceva timp la dispozitie si un buget de cumparaturi probabil ca nici nu vrei sa alegi drumul cel mai scurt si e chiar distractiv. Noi insa ne grabeam in speranta ca vom mai putea sa urcam in turn si bugetul nu prea ne permitea loc de manevra.
Am ajuns pana la urma prea tarziu si a trebuit sa ne multumim cu privelistea de afara. Ceea ce nu e totusi putin lucru. N-o fi ea cea mai frumoasa cladire din lume – pentru noi turnurile Petronas din Kuala Lumpur conduc in acest clasament – dar e sigur cea mai inalta. Atat de inalta incat doar a incerca sa o cuprinzi cu privirea provoaca dureri cervicale la cei 829 m (163 de etaje).
E totusi genul de priveliste care nu poate fi explicata in cuvinte. Ca si Dubaiul de altfel, nu ca ne-am incumeta noi sa dam sfaturi dupa putinul pe care l-am intrezarit pe geamurile metroului suspendat. Cert este ca pana ne-am saturat sa privim cladirea Burj Khalifa, trecusera doua ore, metroul se inchisese si orele noastre de somn scazusera dramatic.
Am luat primul taxi spre hotel pentru ca a doua zi, desi inca nu stiam, ne astepta o alta minune a tehnicii moderne ce se cerea admirata.
Tururi si excursii optionale in Dubai
Daca doresti sa rezervi un tur sau o excursie optionala in Dubai gasesti mai jos cateva dintre cele mai apreciate activitati si o lista completa, la un click distanta:
Zborul asa cum ar trebui sa fie
L-am vazut imediat ce am ajuns la poarta de imbarcare si m-a atras ca un magnet. Nu doar pe mine ci si pe toti cei care se aflau in trecere pe acolo care se lipeau de geam unul cate unul ca intr-un episod din Zona Crepusculara. Pentru ca o asemenea aratare pur si simplu nu are cum sa te lase indiferent. E vorba de cel mai mare avion de pasageri inventat vreodata – Airbusul A380 – o masinarie impresionanta din absolut orice unghi ai privi-o.
De la prima impresie iti dai seama ca joaca in alta liga decat restul. Pare un pelican gigantic in jurul caruia roiesc pescarusi de diferite dimensiuni, mai supli, mai colorati, dar toti cu un ordin de marime sub el.
A doua impresie – pe care Anca a exprimat-o dupa doar cateva minute – este din seria “chestia asta nu are cum sa zboare”. Nu e nimic finut in ceea ce-l priveste, forma aripilor si modul in care se prind pe fuselaj, faptul ca are doua motoare in plus si cockpit-ul pilotilor arata prea mic pentru un corp atat de umflat, totul tradeaza eforturile si igeniozitatea necesare ca ceva atat de mare si greu sa fie capabil sa se desprinda de la sol.
Nici nu stiu cum au trecut cele 30 de minute de asteptare pentru ca nu m-am plictisit sa-l privesc. Ce Burj Khalifa, ce turnuri Petronas, o minune a lumii moderne se afla chiar in fata noastra. Si mai mult decat atat urma sa ne duca in Mauritius.
Odata ajunsi la bord ne-am dat seama ca nici un efort nu a fost degeaba si dimensiunile nu sunt exagerate gratuit. Promisiunea Airbus ca asta este viitorul aviatiei a capatat dintr-o data un inteles concret.
Daca la zobrul anterior ma bucuram de spatiul disponibil, acum pur si simplu ne-am lafait. Sunt cinematografe in mall-urile din Bucuresti unde ai mai putin spatiu la dispozitie si norocosii care au avut un loc liber langa ei au putut chiar sa traga un pui de somn onorabil. Ceilalti au avut ocazia sa testeze sistemul de divertisment speicific unei aeronave de ultima generatie: ecran LCD de dimensiunea unei tablete, cu casti incorporate, unde poti asculta ce muzica vrei, vedea ce film doresti (am recuperat cu ocazia asta doua dintre castigatoarele Oscarurilor de anul asta) si chiar sa te joci daca asta e distractia ta preferata.
Pentru prima data vorbitul la telefonul mobil a fost nu doar permis ci chiar incurajat, iar proverbiala mancare din avion a fost nu doar rezonabila ci se putea alege dupa gust dintr-un meniu cu mai multe feluri.
Iar supararea mea cea mai mare – ca nu vezi mare lucru atunci cand zbori – si-a gasit si ea alinare. A380 vine cu 3 camere montate in exterior (pe varf, pe burta si pe coada) astfel incat sa te poti distra cu ceea ce vede pilotul si fiecare sa simta ca are propriul loc la geam.
Si daca in timpul zborului filmele au fost totusi mai tentante, sa vezi aterizarea si decolarea din varful cozii bate orice premiu Oscar pentru efecte speciale.
Si stiti ce-i cel mai frumos? Toate astea se gasesc la clasa economica.
Nici nu vreau sa ma gandesc la cum arata variantele de top. Nu inca cel putin, pentru ca pe viitor tare mi-as dori sa apuc sa le testez.
Zborul ca parte din experienta de vacanta
Cand am ajuns in Mauritius aproape ca ne parea rau sa ne dam jos. Noroc cu camera de pe burta avionului care ne-a aratat verdele insulei si apele turcuoaz, suficient cat sa ne umple de asteptari pentru zilele care urmeaza. Chiar si asa, am pasit pe scara cu regretul pe care l-am simtit atunci cand ne-am luat la revedere de la un loc frumos.
Si nu ne-am putut abtine sa nu ne gandim cum ar fi ca orice vacanta sa inceapa asa? De ce zborul pana la destinatie trebuie sa fie de multe ori o pastila cu gust amar pe care o iei si astepti sa treaca in locul unei experiente frumoase care sa se alinieze alaturi de cele care te asteapta in locul ales?
Nu stiu voi, dar eu de acum in colo voi casca ochii mari cand voi vedea oferte Emirates. Stiu ca A380-ul nu are loc pe Otopeni deocamdata, dar Emirates are 59 de avioane din acest model in flota si inca 81 comandate. Asa ca, de acum in colo, nu voi mai stramba din nas cand voi auzi de “escala in Dubai” ci o voi lua ca pe promisiunea unei experiente memorabile.
Informatii si sfaturi utile:
- pana la destinatia finala sunt multe zboruri cu escala in Dubai si, daca aceasta depaseste cateva ore “confortabile”, optiunile de a dormi sunt limitate la hotel in aeroport sau in preajma, cuseta de dormit amlpasata in aeroport sau luat metroul/taxiul pana in oras; nu am vazut pe nimeni tolanit pe doua scaune in sala de asteptare sau lungit direct pe podea, asa cum este comun in multe aeroporturi din lume, deci cred ca in Dubai nu se prea accepta.
- pretul pentru SnoozeCube este de 21 USD/ora single si 28 USD/ora pentru dubla. Durata minima de inchiriere este de 2 ore, sunt doar 10 cabine si se gasesc in Terminalul 1, C22.
- pretul pentru o calatorie cu metroul pana in Baniyas Square a fost 6 AED/pers. Pentru ca exista vagon doar pentru femei, restul trenului e plin in proportie de 90% cu barbati.
- taxiurile au aparat si din centru, de la Burj Khalifa pana in Baniyas Square a fost 40 AED.
- cursul valutar era de 3,67 dirhami (AED) = 1 USD.
- Top 15 oferte de cazare in hoteuri de top din Dubai:
5 stele
Atlantis The Palm 5*
Burj Al Arab 5*
Carlton Palace 5*
Fujairah Rotana Resort And Spa 5*
Jumeirah Al Naseem At Madinat Jumeirah 5*
4 stele
Byblos Hotel 4*
Doubletree By Hilton Al Barsha 4*
Grand Excelsior Hotel Bur Dubai 4*
Hilton Dubai The Walk 4*
Holiday Inn Downtown Deira – Senior Voyage 4*
3 stele
Centro Barsha By Rotana 3*
Citymax Hotel Bur Dubai 3*
Howard Johnson Bur Dubai 3*
Savoy Central 3*
Sun And Sands Hotel Clock Tower 3*
2 Comments