avion

 

Se simte destul de ciudat, mai ales cand te-ai pregatit sufleteste ca pentru un zbor de 5 ore (pentru ca ne-am uitat ca pisica in calendar pe biletul electronic).

Si daca sufletul se drege usor cu licoarea potrivita cu care insotitoarele de bord te tenteaza, e mult mai greu cu bateria de la laptop sau de la telefon, pe care nu le-ai incarcat pentru ca ai zis ca nu trebuie, lipsa unei perechi de casti in plus sau a unor lucruri de rontait pe drum. Daca mai pui ca dupa 3 ore de zbor te-ai indopat cu cafea ca sa fii sigur ca esti treaz cand aterizezi, atunci tabloul e complet. 

 

In fond, daca Bucuresti – Londra dureaza 3 ore, parea perfect normal sa trecem Atlanticul in 5. Un pic cam scurt la o socoteala sumar, insa hei, si avionul o fi mai mare si mai rapid, nu?

Pai …. nu. Viteza de croaziera a avioanelor este cam aceeasi indiferent de capacitate. Poate ceva mai mare la noile dream-liner-e, insa un 737, 757 sau 767, in cazul nostru, zboara tot cu aprox. 800km/h. Am aflat, uitandu-ne pe monitoarele din avion, ca nu e suficient sa treci Atlanticul ca sa ajungi in Republica Dominicana. Asa cum arata ruta pe care o urmam, am trecut in ordine pe deasupra oraselor Frankfurt, Genk, Manchester si Dublin, ajungand pe malul celalalt undeva in dreptul granitei dintre Canada si SUA, dupa vreo 6 ore de zbor. Apoi de-abia am virat spre sud de-a lungul coastei de est pana in Puerto Rico urmand sa ajungem in Republica Dominicana dinspre nord. De ce asa? Pentru a fi mai aproape de radare? Pentru a te feri de curenti de aer periculosi? Oare la fel e si din Spania?

 

Noi am plecat din Frankfurt si zburam cu CONDOR, intr-un Beoing 767-300ER dichisit. Si mare! Are o lungime de 54,94 m, adica aprox. jumatate din lungimea unui teren de fotbal si o anvergura a aripilor de 50,90 m. 268 de scaune se desfasoara de jur imprejurul nostru, despartite de doua culoare. Totul pare nou sau foarte bine intretinut, nu e de mirare ca aceasta companie este singura care a primit din partea pasagerilor sai calificativul “foarte bine” in cadrul studiului facut de Deutsches Institut für Servicequalität (DISQ) in decembrie 2012.

IMG_5559

 

Pentru un zbor cat mai placut pana in Caraibe, constatam ca sunt importante urmatoarele:

  •  alegerea unei companii aeriana cu traditie si focus pe client (conteaza mai ales la drum lung);
  • aparatele electronice din bagajul de mana sa fie cu bateria incarcata complet. Putine laptopuri rezista atat timp, ideala este o tableta;
  • filmele, jocurile, revistele, cartile … descarca-le in prealabil pentru ca nu vei avea internet. In 10 ore vei avea nevoie de ceva entertainment. Desigur exista si in avion, CONDOR in special punand mare accent pe confortul calatorilor, dar ceea ce poti vedea este la noroc. De obicei filme noi, dar cotate cu nota 7 sau 8 pe imdb. Noi am prins “Strumfii 2”, “Now you see me now you don’t” si sa vedem ce-o mai fi urmatorul.
  • daca vrei sa si auzi filmele, o pereche de casti pentru fiecare membru al grupului sunt utile. Cam toate liniile aeriene ofera casti de inchiriat, uneori gratis, dar de obicei contra-cost (3,5 euro). Companii aeriene care ofera destinatii long haul la preturi accesibile, cum este si cazul en de fotbal CONDOR, isi suplimenteaza veniturile oferind o gama variata de prodse la bord (au o revista consistenta, dedicata shoppingului)
  • vrei o alternativa mai buna la toate electronicele de mai sus? Ia o carte. Nu se consuma, nu are nevoie de internet pentru a functiona si te tine mai in priza. Daca planuiesti sa calatoresti mult si ti se pare prea grea, doneaz-o bibliotecii hotelului atunci cand ajungi la destinatie si ia alta la schimb.
  • in 10 ore ti se va face foame, in ciuda celor doua mese cinstite pe care le primesti la bord. Daca gasesti, incarca-te cu gustarile tale preferate din aeroport (dupa ce ai trecut de securitate). Poti cumpara diverse snack-uri (ciocolata, napolitane, chips) si din avion, costurile fiind un pic mai mari decat in aeroport. Nu e o problema sa consumi mancare adusa de afara, insa alcoolul nu e de obicei tolerat. Cumparaturile la bord sunt totusi foarte populare. Ma uit in jur si vad ceasuri, bratari si lotiuni de plaja care isi gasesc gazde noi la vecinii de zbor
  • daca calatoresti cu copii, s-ar putea sa ai parte de o experienta placuta. Desi extra-activi in primele 2 ore, toti cei din zborul nostru s-au plictisit si dorm. Nu uita insa sa iei in bagaj si jucaria sau jucariile preferate. Daca ai noroc de vecini simpatici in care pustii sa arunce cu lucruri, acestia ii vor asigura doza de entertaining, dandu-ti tie o pauza.

IMG_5579

 

In plus tine cont ca:

  • daca vrei sa prinzi un pui de somn … e ok, insa se recomanda miscare odata la maxim 2 ore pentru circulatia sangelui. Varianta de a bea ceva bun la plecare pentru un somn cat tot zborul nu este recomandata;
  • turbulentele sunt aproape inevitabile cand treci oceanul, dar nu te speria, accidentele avioanelor in timpul zborului la altitutidea de croaziera sunt ca si inexistente oricat de infricosator ar parea la momentul respectiv. In plus, cu cat avionul este mai mare, cu atat se simte mai stabil in zbor. Cu inca 4 ore pana la destinatie si speranta unei a doua mese inchei aici cu promisiunea ca, pe masura ce adaugam ore de zbor la istoricul nostru, vom completa lista de mai sus.

 

Detalii cursa CONDOR (Born to fly este mottoul lor):
Frankfurt International – Punta Cana
9:25 (ora Frankfurtului) -14:35 (ora locala la destinatie) Durata zbor: 10:10h Economy Class, 720 euro dus-intors (noi am avut bilet doar dus, din motive evidente)
20 kg de bagaje incluse la cala si unul de mana in cabina

Mi s-a parut foarte simpatic filmuletul de prezentare a masurilor de siguranta. Meet Paris Hilton, Elvis si pe Charlie Chaplin in clipul acesta:

 

Stiai ca?
Sunt 145 zboruri directe din Punta Cana, Rep. Dominicana catre Europa, din 5 orase. Ele sunt: Punta Cana, La Romana, Santo Domingo, Santiago si Puerta Plata
Cu plecare din Frankfurt, Condor Airlines ajunge in 4 din ele. Sunt aprox. 7,500 Km din Frankfurt pana in Rep. Dominicana si 6 ore diferenta in minus: aici este miezul zilei cand noi terminam programul de lucru acasa
Scandinavii sunt cei mai pasionati de aceasta destinatie, cele mai multe zboruri catre Europa fiind aici. Nici olandezii nu sunt departe, cu peste 2.800 de zboruri saptamanale din Amsterdam.

 

mauritius_aerolines_condor

Comentarii

Citeste mai departe